ورود به پایگاه اطلاعات علمی ایران (ISID)

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

عضویت در پایگاه اطلاعات علمی ایران (ISID)

توجه: ممکن است لینک فعال سازی ارسال شده در پوشه اسپم باشد
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
پست الکترونیک بدون www*
تایید پست الکترونیک بدون www*
کد امنیتی *
پنجشنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۶ Thursday, 29 June 2017
«
  • مقالات لاتین
  • مقالات فارسی
  • کتاب فارسی
  • نمونه سوالات
  • پروپوزال
  • پایان نامه
  • پرسشنامه
  • پروژه
  • پاورپوینت
  • جزوه
  • متفرقه
  • ادبیات تحقیق
»
کتاب حسابدارى صنعتى مقدماتى رشتۀ حسابدارى بازرگانى گروه تحصىلى ادارى مالى زمىنۀ خدمات شاخۀ آموزش فنى وحرفه اى   فهرست مطالب فصل اولشناخت حسابدارى صنعتى (بهاى تمام شده) فصل دومطبقه بندى عوامل بهاى تمام شده  فصل سومکنترل مواد 
با توجه به اینکه کلیه ی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، تامین اجتماعی، شهرداری، بانکها، و... حاوی نمونه سوالات دروس عمومی هستند. در همین راستا، پایگاه اطلاعات علمی ایران برای آمادگی در آزمون های استخدامی اقدام به گرد آوری نمونه سوالات عمومی آزمون
مقدمه ای بر پردازش تصویردر هر سیستمی و با هر عملکردی برای تصمیم گیری به داده های ورودی احتیاج داریم. این ورودی ها میتوانند از یک سنسور صوتی, سنسور فاصله سنج , سنسور مادون قرمز , میکروفن و با تصاویر ارسالی از یه دوربین باشد.امروزه پردازش تصویر بهترین
مقدمه ای بر داده‌کاویدر دو دهه قبل توانايي های فنی بشر در برای توليد و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزايش يافته است. عواملی نظير استفاده گسترده از بارکد برای توليدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپيوتر در کسب و کار، علوم، خدمات دولتی و پيشرفت در وسائل جمع
مراحل سیم کشی: سیم‌كشی ساختمان چندین مرحله دارد كه ذیلا به آن‌ها اشاره خواهیم كرد1. مشاهده ساختمان و تهیه نقشه شماتیک2. خرطوم گذاری3. تهیه نقشه فنی4. تهیه نقشه (شمای) حقیقی5. سیم‌كشی6. نصب لوازم7. آزمایش و رفع عیوب احتمالی به مسیر بسته‌ای كه
شغل چیست؟کلمة شغل غالباً بدون تعریف دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از تعریف شغل لازم است پست توضیح داده شود. پست عبارت است از مجموعه‌ای از کارها وظایف و مسئولیت‌هایی که یک فرد در یک سازمان به طور منظم انجام می‌دهد شغل یک یا چند پست کاملاً همسان

 

سلام ، اگر قبلا در آی اس آی دی ثبت نام کردید با نام کاربری و کلمه عبوری که در اختیار دارید به حساب کاربری خود وارد شوید

ثبت نام

 
 

وبلاگ آی اس آی دی

آموزش های زیادی در حال تدارک برای شما هستیم که میتوانید در وبلاگ ما مطالعه کنید

دسترسی سریع

  1. جدید ترین
  2. محبوبت ترین
  3. تصادفی
  4. نظرات
  5. جستجو
مهمان نظری را ارسال کرده است در : نمونه پروپوزال ارشد مدیریت دولتی
خوب بود ممنون
با سلام و خسته نباشید. من این پرسشنامه رو خریدم حیلی ام ...
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : پرسشنامه سنجش نحوه ی گذران اوقات فراغت دانشجویان
با سلام 1- پرسشنامه های استاندارد روایی و پایایی دارند. ...
بهنام نظری را ارسال کرده است در : پرسشنامه سنجش نحوه ی گذران اوقات فراغت دانشجویان
سلام آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : نمونه فصل سوم پایان نامه با روش تحقیق توصیفی همبستگی
با سلام در صورتی که روش تحقیق پایان نامه شما توصیفی-همب...
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : پروژه پایانی مقطع کارشناسی رشته مدیریت فناوری اطلاعات
با سلام موفق و پایدار باشید.
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : پايان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپيوتر
با سلام فایل مورد نظر رایگان نیست و پس از پرداخت می توان...
fateme نظری را ارسال کرده است در : پايان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپيوتر
سلام من میخوام پایان نامه ای با موضوع ( بهبود مدل کاربر ...
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : نمونه پروپوزال رشته مدیریت صنعتی
موفق و پایدار باشید.
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده
مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله مهم ترین عناصر فلسفه وجودی سازمان ها شناخته شده است، به نحوی که اهمیت دادن به رعایت آن توسط سازمان ها در چارچوب نظریه هویت اجتماعی، نه تنها احتمال ارتقاء تعهد سازمانی را به همراه دارد، بلکه رضایت ذینفعان خارج از سازمان را برای مشروعیت بخشیدن به سازمان تقویت می کند. مقاله حاضر به تبیین نقش تعدیل گری این متغیر در ابعاد چهار گانه مسؤولیت اجتماعی پرداخته است. در این راستا، صنعت مواد غذایی به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب گردید که با مشارکت 105 عضو در قالب نمونه آماری و استفاده از پرسش‌نامه جهت جمع آوری داده ها انجام پذیرفت. پردازش حاصل از داده ها با استفاده از مدل رگرسیون سلسله مرتبی حاکی از آن است که نقش تعدیل گری متغیر مورد مطالعه بر رابطه بین ابعاد چهارگانه مسؤولیت اجتماعی (کارکنان، مشتریان، دولت و ذینفعان اجتماعی و غیر اجتماعی) مورد تایید است، این یافته بدان معناست که تاکید بر اهمیت مسؤولیت اجتماعی و رعایت آن از سوی سازمان ها می تواند از کارکردی مثبت بر عملکرد سازمان ها برخوردار باشد به نحوی که به طور معناداری تعهد سازمانی کارکنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

آخرین بروزرسانی در دوشنبه, 15 خرداد 1396 ساعت 23:27

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم مرتضوی و همکاران
  • سال انتشار یکشنبه, 11 خرداد 1393
  • منبع/ژورنال مجلة علوم اجتماعی
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 25
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چكیده

افزایش رقابت برای جذب دانشجو به سبب گسترش كمی مراكز آموزش عالی و نزول رتبه كیفی واحد های دانشگاهی منطقه شش، عوارض و تبعات آن، موجبی برای بررسی ارتباط ویژگی های رهبری و سلامت سازمانی در دانشگاهها می باشد. مواد و روش ها: تحقیق با طراحی پیمایشی روی 150 نفر از اعضاء هیأت علمی واحد های منطقه شش دانشگاه آزاد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انجام گرفت . داده های لازم با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد جهت آزمون یك فرضیه و دو سئوال پژوهشی جمع آوری و با استفاده از آزمون های كای دو و ضریب همبستگی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بین ویژگی های رهبری( رهبری تدریس، تحقیق، مهارت های بین فردی، عدالت و كارآیی، استراتژی وبصیرت، توسعه وقدرشناسی و مشاركت ) با سلامت سازمانی در دانشگاهها ارتباط وجود دارد و سلامت سازمانی واحد های مورد مطالعه در حد مطلوب نبود. پیشنهادات: دانشگاهها برای اجرای رسالت و بهبود جایگاه خود می بایست از رهبرانی استفاده نمایند كه حداقل چهار ویژگی رهبری را دارا باشند.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 10 خرداد 1396 ساعت 00:42

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم پایگاه اطلاعات علمی ایران (ISID)
  • سال انتشار چهارشنبه, 10 شهریور 1395
  • منبع/ژورنال پایگاه اطلاعات علمی ایران (ISID)
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 19
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده
بر اساس ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان اصلی ترین دالان مهارت آموزی نیروی کار و ارائه دهنده آموزش های غیر رسمی در زمینه افزایش مهارت و دانش مطابق با فناوری روز در کشور شناخته شده است، بدین جهت اثربخش کردن هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی نیازمند شناخت و توجه ویژه به توانمند سازی نیروی انسانی موجود در حوزه های ستادی و کادر آموزشی خود می باشد. در این پژوهش وضعیت عوامل موثر بر توانمندسازی کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام مطالعه و بررسی گردید. پژوهش پیش روی از نوع پژوهش های توصیفی-کاربردی است، جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق کارشناسان این اداره کل به تعداد 90 نفر می باشند که از میان آنها بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه متناسب با جامعه به تعداد 73 نفر تعین گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسش نامه می باشد.پرسش نامه استاندارد مبتنی بر 35 سوال طراحی شد و برای تعین روایی و اعتبار پرسشنامه از روایی محتویی و ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. افراد نمونه که از طریق نمونه گیری تصادفی سیستماتیک و بر مبنای تشکیلات سازمانی انتخاب شدند. جهت تجزیه اطلاعات بنا به ضرورت از از شیوه های آمار توصیفی از قبیل فراوانی، فراوانی تجمعی و نسبی ومیانگین، استفاده شد. همچنین در بخش آمار استنباطی از روش ها و تکنیک های مختلفی نظیر آزمون همبستگی (ضریب همبستگی پیرسون)، رگرسیون گام به گام و تجزیه مسیر استفاده گردید. بر اساس ضریب همبستگی پیرسون میان توانمندسازی کارکنان و مؤلفه های مورد بررسی در سطح یک درصد ارتباط معنی دار وجود دارد. برای تحلیل داده ها از رگرسیون گام به گام استفاده و بر اساس آن چهار مؤلفه محیط کاری، بهینه سازی فرایند ها و روش های کاری، اطلاعات دانش و مهارت شغلی و مشخص بودن اهداف ،مسئولیت ها و اختیارات وارد مدل رگرسیونی شده و به میزان 99/0 درصد تغییرات را به خود اختصاص دادند. در ضمن نتایج تجزیه علیت نشان داد که متغیر محیط کاری بیشترین تاثیر مثبت و مستقیم بر روی توانمند سازی کارکنان داشت و به طور غیر مستقیم و منفی از طریق بهینه سازی فرایندها ، اطلاعات دانش و مهارت شغلی و مشخص بودن اهداف و مسئولیت ها بر روی توانمندسازی تاثیر گذاشته است.

آخرین بروزرسانی در سه شنبه, 09 خرداد 1396 ساعت 23:24

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم نصری و همکاران
  • سال انتشار شنبه, 26 ارديبهشت 1394
  • منبع/ژورنال پایگاه اطلاعات علمی ایران (ISID)
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 18
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده

یکی از مسائل کلیدی که اقتصاددانان و محققان اغلب هنگام مطالعه و تجزیه و تحلیل سیر تکامل فعاليّت اقتصادی با آن مواجهند، تلاش برای توضیح چرخه های تجاری است. با در نظر گرفتن این نکته که توضیح رفتار وام ها و متغيّرهای کلان پولی در طی چرخه های تجاری و اثر سیاست پولی بر پویایی های آن ها، مرحله کلیدی درک نقش بازارهای مالی در اقتصاد واقعی است، این مقاله به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش است که آیا سیاست های پولی و اعتباری در ایجاد یا تعدیل چرخه های تجاری کشور مؤثر بوده اند؟ در این مقاله سعی شده است تا با تبیین تئوریك و طراحی یک مدل خودرگرسیونی برداری (VAR)و برای دوره زمانی 1387-1350 به ارزیابی نقش سیاست های پولی و اعتباری در مدیریت چرخه های تجاری کشور پرداخته شود به گونه ای که تأثیر تجربی این ارتباط مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در این ارتباط نتایج تحقیق حاكی از آن است كه تاثیر تکانه وارده بر تمامی متغیّرهای مدل و از جمله سیاست های پولی و اعتباری بر شاخص چرخه تجاری كشور تقریباً از دوره دوم شروع شده و اثر آن تا پایان دوره به صورت پایدار یعنی بدون نوسان به تدریج تعدیل می شود.

آخرین بروزرسانی در جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 17:51

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم گوگردچيان و ميرهاشمی
  • سال انتشار دوشنبه, 05 دی 1390
  • منبع/ژورنال تحقیقات اقتصادی راه انديشه
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 31
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده

در دنیای رقابتی عصر حاضر، سازمان‌ها برای رشد و پایداری خود باید به شدت تلاش نموده و از استراتژی مناسب جهت پیشرفت و حفظ بقای خود بهره گیری نمایند. محیط پیرامون سازمان‌ها به سرعت در حال تغییر است که از جمله این تغییرات تنوع تقاضا و نیازهای مشتریان است. محدودیت مهم دیگری که سازمان‌ها را در تنگنا قرار داده است، کمیابی و محدودیت منابع و امکانات است. یکی از راه‌های کاهش این مشکلات استفاده مناسب از تامین کنندگان چابک و منابع بیرونی است. پژوهش حاضر حاصل انجام دو پایان نامه در حوزه چابکی و ISM است. در این پژوهش ابتدا به شناسایی معیارهای سنجش تامین کنندگان چابک پرداخته شده است. سپس با استفاده از روش مدل ساختار تفسیری به سطح بندی این عوامل و دسته بندی آنها پرداخته شده است. نتایج این روش نشان می‌دهد که معیار سرعت تحویل در سطح اول خروجی این مدل قرار داشته و همچنین دارای نیروی پیش برندگی بسیار مناسبی است. همچنین، معیار کاهش زمان تاخیر نیز از این ویژگی‌ها برخوردار است. سپس با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی وزن معیارهای سنجش چابکی تامین کنندگان را تعیین کرده و ورودی مدل تاپسیس قرار داده شد. در پایان، با استفاده از روش تاپسیس فازی به رتبه بندی شش تامین کننده پرداخته شد. محاسبات روش تاپسیس و AHP به پیوست در فایل Excel ارائه شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معیارهایی که از نیروی پیش برندگی بیشتر و وابستگی کمتری برخوردارند در مدل AHP هم از مقدار وزن بیشتری برخوردار شده‌اند. لذا برای افزایش چابکی تامین کنندگان باید بر متغیرهای سطوح اول و دوم مدل ساختار تفسیری تمرکز نمود. در این پژوهش، برای افزایش کارایی نتایج حاصل از تکنیک تاپسیس فازی وزن داده‌ها با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی تعیین گردید. همچنین، برای تفسیر میزان تاثیر معیار‌ها بر چابکی تامین کنندگان به طور همزمان از مدل ساختار تفسیری استفاده گردید.

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم کرباسیان و همکاران
  • سال انتشار سه شنبه, 06 دی 1390
  • منبع/ژورنال مجله مدیریت تولید و عملیات
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 31
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چكیده

یكی از مهمترین چالشها و مشكلات سیستم های حسابداری سنتی، عدم انعكاس ارزش سرمایه های فكری در صورتهای مالی و گزارشات واحدهای تجاری است. در حالیكه امروزه نقش سرمایه های فكری در ایجاد ارزش برای شركتها و واحدهای تجاری بسیار بیشتر از نقشی است كه سرمایه های مالی در واحدها ایفا می كنند. در این میان، حرفه حسابداری و حسابداران نقش مهمی برای یافتن راههای موثر جهت کنترل و اندازه گیری و سنجش سرمایه های فکری بوسیله مدلها و روشهای ارزیابی این سرمایه ها بر عهده دارند. در این مقاله ضمن تعریف مفاهیم و اصطلاحات سرمایه فكری، اهمیت اندازه گیری، روشها و مدلهایی برای اندازه گیری دارایی های نامشهود و سرمایه فكری آورده شده است تا واحدهای تجاری این دارایی های با ارزش را در صورتهای مالی گزارش كرده و سرمایه های فكری خود را مشهود كنند.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 23:26

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی ترویجی
  • نويسنده/مترجم محمدی پور و همکاران
  • سال انتشار دوشنبه, 21 مهر 1393
  • منبع/ژورنال اولین همایش ملی حسابداری و حسابرسی
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 24
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکيده

امروزه مدیریت ریسک به همان اندازه کسب حداکثر بازده برای سرمایه‌گذاران مهم و حیاتی است؛ لذا بررسی الگوها و ابزار مدیریت ریسک برای سرمایه‌گذاران سودمند و قابل توجه است. این مطالعه به دنبال آن است تا با استفاده از دو روش الگوریتم بهینه‌سازی محلی و سراسری و با تکیه بر الگوهای مدیریت ریسک مارکویتز، ارزش در معرض ریسک و ارزش در معرض ریسک احتمالی، اوزان بهینه پورتفوی‌ها را با هدف حداقل کردن ریسک در سطوح مختلف بازده بیابد، مرزهای کارای آن را رسم کند و مورد مقایسه قرار دهد. برای این منظور، پس از آزمون نرمال بودن توزیع بازده شرکت‌های انتخاب‌شده، الگوهای برنامه‌ریزی غیرخطی پارامتریک برای هر سه الگوی مدیریت ریسک معرفی ‌شده و با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی "حداقل‌سازی محدودیت‌دار" نرم‌افزار Matlab، تابع بهینه‌سازی بر اساس روش گرادیان و الگوریتم شبیه‌سازی بازپخت مرزهای کارا رسم و مورد مقایسه قرار گرفته است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهند که تفاوتی در استفاده از الگوهای مارکویتز، ارزش در معرض ریسک و ارزش در معرض ریسک احتمالی (در حالت پارامتریک) وجود ندارد، مرزهای کارای آنها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرد، ضرایب بهینه پورتفوی یکسان است و در نتیجه نتایج مشابهی را ارائه می‌دهند. همچنین، توصیه می‌شود برای بهینه‌سازی الگوهای مدیریت ریسک از روش‌های سراسری در کنار روش‌های محلی جهت اطمینان بیشتر استفاده‌شده و در صورتی که هدف سرمایه‌گذار، بهینه‌سازی در حداقل زمان ممکن باشد، جهت دستیابی به اوزان بهینه از روش‌های محلی استفاده شود.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 22:30

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم ملائی و همکاران
  • سال انتشار سه شنبه, 22 شهریور 1390
  • منبع/ژورنال چشم‌انداز مديريت مالی و حسابداری
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 31
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده

هدف مدیریت ریسک پروژه افزایش احتمال موفقیت پروژه است و اینکار از طریق شناسایی و ارزیابی نظام مند ریسک‌ها، ارائه روش‌هایی جهت کاهش یا حذف آنها و حداکثرسازی فرصت‌ها صورت می‌گیرد. بررسی ادبیات موضوع نشان می‌دهد هنوز کمبود‌های قابل توجهی در حوزه ارزیابی و انتخاب اقدامات کاهش ریسک پروژه‌ها وجود دارد. مطالعات مربوطه عمدتا مدل‌های مفهومی هستند که شامل بررسی کلی تاثیرات عدم اطمینان بر پروژه‌ها و تعیین استراتژی‌هایی برای کاهش سطح ریسک می‌باشند. به منظور رفع کاستی‌های مذکور، در این مقاله یک چارچوب عملی پیشنهاد می‌شود که ساختار شکست کار، رخدادهای ریسک، اقدامات کاهش ریسک، ریسک‌های ثانویه و تاثیرات آنها را بطور یکپارچه بررسی می‌نماید. مساله در قالب یک مدل بهینه سازی چندهدفه مدلسازی گردیده و ضرایب تابع هدف مربوطه از طریق رویکرد اولویت بندی فازی تعیین شده است. جهت حل مدل، روش‌های دقیق و ابتکاری پیشنهاد گردیده است. علاوه بر این، به منظور اعتبارسنجی مدل، یک مطالعه موردی در پروژه‌های نیروگاهی ایران انجام شده است. بر اساس نتایج کسب شده، مدل پیشنهادی منجر به بهبود قابل توجه زمان، هزینه و کیفیت پروژه می‌شود.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 21:33

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم ذگردی و همکاران
  • سال انتشار چهارشنبه, 29 تیر 1390
  • منبع/ژورنال پژوهش و توسعه فناوری
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 37
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چكیده
این مقاله به صورت تجربی رابطه بین ویژگی های بیانیه مأموریت سازمان و عملكرد سازمانی را در شرکت های غذایی فعال که در هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی تهران در سال 1388 شرکت داشته اند مورد بررسی قرار داده است. داده های مورد استفاده از 300 شركت جمع آوری شده و روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است. برای بررسی فرضیات از تجزیه و تحلیل رگرسیون و همبستگی و از نرم‌افزار آماری SPSS استفاده شده است. در این مقاله، ویژگی های بیانیه مأموریت شامل انعطاف پذیری بیانیه مأموریت، كامل بودن، قابلیت اجرا، واقعی بودن، و متمایز بودن مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج مطالعه نشان می دهد بین هر یك از ویژگی های بیانیه مأموریت و عملكرد سازمانی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون رگرسیون نشان داد در میان ویژگی های بیان شده، انعطاف پذیری بیانیه مأموریت بیشترین تأثیر را بر عملكرد سازمانی وكامل بودن بیانیه مأموریت، كم ترین تأثیر را بر عملكرد سازمانی دارد.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 20:21

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم حقیقی و همکاران
  • سال انتشار جمعه, 29 مرداد 1389
  • منبع/ژورنال پژوهش نامه مدیریت تحول
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 22
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده
خلق ثروت، توسعه تكنولوژی و ایجاد اشتغال مولد، سه دلیل مهم توجه به موضوع كارآفرینی بوده و برخی معتقدند در جوامع امروزین، لازم است انقلاب کارآفرینی رخ دهد. هدف از اجرای تحقیق حاضر، تبیین اثرات شش متغیر روانشناختی مؤثر بر فرآیند کارآفرینی مستقل در سطح استان مازندران میباشد. جامعه آماری، 1511 کارآفرین مطابق با تعریف دیده بان جهانی کارآفرینی بوده اند که تعداد 291 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، سپس با جمع ‏آوری داده ‏های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه ای با اجزاء استاندارد و ضریب پایایی 84% ، به آزمون فرضیات شش‌گانه پرداخته شده است. یافته‌ها نشان می دهند شش متغیر روانشناختی مورد مطالعه در قالب یك مدل رگرسیون تحلیل مسیر، ضمن تبیین فرآیند کارآفرینی مستقل در سطح استان مازندران، هر كدام هم به صورت مستقیم، و هم به صورت غیرمستقیم و تعاملی، بر فرآیند مذكور تأثیرگذار بوده‌اند که از این لحاظ، بیشترین اثرگذاری کلی مربوط به متغیر استقلال در كار(65/2-) بوده و متغیرهای خلاقیت و نوآوری(09/2-)، خطرپذیری(22/1)، اراده و پشتكار(085/1)، كنترل درونی(04/1) و بالاخره روحیه یادگیری(2/0-)، به ترتیب در درجات بعدی اهمیت قرار دارند. در پایان نتیجه‌گیری شده است كه مدیران و مسؤولان استان برای بهبود فرآیند كارآفرینی مستقل چگونه باید به این متغیرهای روانشناختی توجه کنند.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 19:44

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم آقاجانی و گنجه خور
  • سال انتشار سه شنبه, 30 شهریور 1389
  • منبع/ژورنال پژوهش نامه مدیریت تحول
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 24
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چكیده:
برخورد مؤثر با تعارض، چالش اساسی در تعاملات افراد در محیط كار است. تعارض امری طبیعی و پدیده ای اجتناب ناپذیر در زندگی فردی و سازمانی است و به دلایل متعدد و در اشكال مختلف ظهور میكند. مسأله اصلی در این پژوهش، شناخت فضای سازمان از لحاظ وجود تعارض و تضاد و بررسی سبك های مورد استفاده مدیران و كاركنان جهت حل و رفع این تعارضات است. برای این منظور، مطالعه در فضای یك سازمان آموزشی (دانشگاه) و در بین 43 مدیر و کارمند آن که به شیوه تصادفی انتخاب شده اند؛ انجام شد. اطلاعات جمع آوری شده (توسط دو پرسش‌نامه ادراک تعارض دوبرین و سبک های تعارض رحیم) با استفاده از آزمون من ویتنی، کای دو و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهد اگر چه اختلاف معنی داری بین مدیران وكاركنان از لحاظ ادراك تعارض در سازمان وجود ندارد، اما مدیران تعارض بیشتری را در سازمان تشخیص داده اند. اگرچه اختلاف معنی داری در استفاده از سبك‌های تعارض بین مدیران و كاركنان وجود ندارد، اما نتایج نشان میدهد كاركنان به نسبت مدیران تمایل بیشتری برای استفاده از سبك اجتناب و مصالحه دارند. از بین عوامل جمعیت شناختی نیز تأثیر جنسیت، سن، تحصیلات و سابقه خدمت بر ادراک تعارض به اثبات رسید.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 18:56

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم فياضی
  • سال انتشار شنبه, 21 آذر 1388
  • منبع/ژورنال پژوهش نامه مدیریت تحول
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 21
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی میزان شیوع تعلل و عوامل مؤثر بر آن است. بدین منظور، نمونه ای تصادفی از مدیران و کارکنان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور، به حجم 133 نفر انتخاب و اطلاعات جمع آوری شده (توسط دو پرسشنامه تعلل تاکمن و پرسشنامه عوامل مؤثر تعلل) با استفاده از آزمون تی، تحلیل واریانس و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج گویای شیوع 6/17 درصدی تعلل در میان مدیران و کارکنان است. در حالي كه رابطه معناداری بین افراد با تحصيلات، سابقه خدمت، سن و سمت متفاوت به دست نیامد، نتایج نشان داد که بین زنان و مردان از نظر شیوع تعلل، تفاوت معنادار وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان می دهد از نظر مدیران و کارکنان، عوامل فردی بیش ترین تأثیر را در بروز تعلل دارند. پس از عوامل فردی، عوامل سازمانی و محیطی در رتبه دوم و سوم قرار دارند. در بین عوامل فردی، عامل قائل نبودن اولویت برای انجام کار، در بین عوامل سازمانی، نداشتن سیستم ارزیابی عملکرد درست در سازمان و در بین عوامل محیطی، فشار خانواده و مشکلات خانوادگی، بیش ترین تأثیر را بر ایجاد و بروز تعلل داشته اند.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 16:06

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم کاظمی و همکاران
  • سال انتشار چهارشنبه, 12 خرداد 1389
  • منبع/ژورنال پژوهش نامه مدیریت تحول
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 22
پایگاه اطلاعات علمی ایران

چكیده:

در دنیای امروز بیشتر كشورهای جهان با تكیه بر نوآوری در پی افزایش بهره‌وری و بهبود وضع اقتصادی خود هستند. سازمان‌ها در امتداد این گرایش به نوآوری و در پی توجه به عوامل محرك نوآوری در سازمان توانسته‌اند مزیت‌های رقابتی بسیاری را برای خود رقم زنند. این مقاله به بررسی تأثیر جو سازمانی در 7 بعد ‌هم‌بستگی، استقلال،‌ چالش،‌ منابع، بازبودن نسبت به نوآوری،‌ تشویق و نظارت و مدیریت بر نوآور بودن در فرآیند را بررسی می‌کند. انتخاب نمونه ها به صورت نمونه‌گیری تصادفی در شركت لیزینگ خودروكار متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت. اعتبار مدل‌های مفهومی هر یك از ابعاد جو سازمانی و نوآور بودن در فرآیند از طریق تحلیل مسیر و تحلیل عاملی تأییدی ارزیابی شد. نتایج گویای تأیید روابط علی بین مؤلفه‌ها و عوامل مكنون به جز در بعد همبستگی است. در نهایت، فرضیات پژوهش با استفاده از مدل معادله‌های ساختاری آزمون شد كه نتایج حاكی از آن است كه ابعاد نظارت و سرپرستی، چالش، منابع و باز بودن نسبت به نوآوری بر نوآور بودن در فرآیند در شركت لیزینگ تاثیر گذار است كه بیشترین تاثیر را نظارت و سرپرستی و بعد باز بودن نسبت به نوآوری تأثیر منفی دارد. این در حالی است كه در رتبه بندی ابعاد تاثیر گذار بر نوآور بودن در فرآیند با تكنیك ویكور، بعد باز بودن نسبت به نوآوری رتبه اول را كسب نموه است.

آخرین بروزرسانی در چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 15:45

اطلاعات تکمیلی

  • نوع مقاله علمی پژوهشی
  • نويسنده/مترجم شاکری و همکاران
  • سال انتشار سه شنبه, 07 دی 1389
  • منبع/ژورنال مدیریت تولید و عملیات
  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 20
صفحه1 از2
  1. مقالات آموزشی
  2. اخبار سایت

تضمین بهترین قیمت

خرید با قیمت منصفانه

دانلود آنی

دانلود آنی پس از پرداخت

برگشت وجه

ضمانت برگشت وجه

پرداخت آنلاین

با کارت های عضو شتاب

تماس با ما
1000 کاراکتر باقی مانده
تماس با ما
1000 کاراکتر باقی مانده