سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ Tuesday, 21 May 2019
«
  • مقالات لاتین
  • مقالات فارسی
  • کتاب فارسی
  • نمونه سوالات
  • پروپوزال
  • پایان نامه
  • پرسشنامه
  • پروژه
  • پاورپوینت
  • جزوه
  • متفرقه
  • ادبیات تحقیق
»
کتاب حسابدارى صنعتى مقدماتى رشتۀ حسابدارى بازرگانى گروه تحصىلى ادارى مالى زمىنۀ خدمات شاخۀ آموزش فنى وحرفه اى   فهرست مطالب فصل اولشناخت حسابدارى صنعتى (بهاى تمام شده) فصل دومطبقه بندى عوامل بهاى تمام شده  فصل سومکنترل مواد 
با توجه به اینکه کلیه ی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، تامین اجتماعی، شهرداری، بانکها، و... حاوی نمونه سوالات دروس عمومی هستند. در همین راستا، پایگاه اطلاعات علمی ایران برای آمادگی در آزمون های استخدامی اقدام به گرد آوری نمونه سوالات عمومی آزمون
تاریخچه  از هنگامی كه اتینه لنویر( مراجعه به تاریخچه اتومبیل ) اولین موتور احتراق داخلی را ساخت و تكمیل آن توسط چالز فرانكلین كترینگ، سیستم های مختلفی برای  ایجاد جرقه در اتاق احتراق ابداع شده ا ند و روز به روز كارایی این سیستم بالاتر رفته است.
مقدمه ای بر داده‌کاویدر دو دهه قبل توانايي های فنی بشر در برای توليد و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزايش يافته است. عواملی نظير استفاده گسترده از بارکد برای توليدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپيوتر در کسب و کار، علوم، خدمات دولتی و پيشرفت در وسائل جمع
مقدمه تابلو می تواند از یك یا چند صفحه از جنس عایق كه جاذب رطوبت و خود سوز نباشد (فیبر الكتریكی ) تشكیل شده یا تمام فلزی باشد. چنانچه تابلو در محلی كه افراد غیر متخصص در آن رفت و آمد می كنند نصب شده باشد نباید هیچ یك از قسمتهای برق دار آ‎ن در
 مقدمه 1- مزاح يا شوخ طبعي مزاح به عنوان يكي از ويژگيهاي شخصيتي انسان، كيفيتي منحصر به نوع آدمي است. اگر چه ارائه تعريف دقيقي از مزاح دشوار است، اما حتي در تمدنهاي باستان نيز در اين باره نظرات و مطالب گسترده اي مطرح شده است. مثلاً در كتاب عهد عتيق،

 

سلام ، اگر قبلا در (ISID) ثبت نام کردید با نام کاربری و کلمه عبوری که در اختیار دارید به حساب کاربری خود وارد شوید

ثبت نام

 
 

وبلاگ (ISID)

آموزش های زیادی در حال تدارک برای شما هستیم که میتوانید در وبلاگ ما مطالعه کنید

دسترسی سریع

  1. جدید ترین
  2. محبوب ترین
  3. تصادفی
  4. نظرات
  5. جستجو
با سلام اون تعداد گویه (پرسش) است که به اشتباه تعداد صف
مهمان نظری را ارسال کرده است در : درباره پایگاه اطلاعات علمی ایران
واقعا عالی مرسی بابت سایت خوبتون
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت مالی و حسابداری
با سلام لطفا درخواست خود را از طریق منوی تماس با ما ارس
سلام یه موضوع برای پایان نامه میخوام رشته حسابداری ارش
مهمان نظری را ارسال کرده است در : روش و ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق
عالی بود. تشکر
پایگاه اطلاعات علمی ایران نظری را ارسال کرده است در : پروپوزال بررسی تاثیر رفتار اخلاقی بر رضايت شغلی کارکنان
با سلام کاربر گرامی شما جهت دانلود از پایگاه اطلاعات ع...
با سلام خواهشمندم جهت خریداری مقاله زیر از این وبسایت ر...
سلام خیلی ممنون با این می تونم خودم فصل سوم پایان نامه خ
مهمان نظری را ارسال کرده است در : نمونه پروپوزال ارشد مدیریت دولتی
خوب بود ممنون
isid دانلود نمونه پایان نامه ارشد حسابداری دانلود نمونه پایان نامه حسابداری دانلود نمونه پایان نامه مدیریت دولتی دانلود نمونه پایان نامه مدیریت مالی دانلود نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دولتی دانلود پایان نامه حسابداری دانلود پایان نامه مالی دانلود پایان نامه مدیریت دولتی دانلود پایان نامه مدیریت مالی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری دانلود پروپوزال مدیریت دولتی روش تحقیق روش تحقیق در پایان نامه فصل سوم پایان نامه موضوع پایان نامه مدیریت بازرگانی نمونه فصل سوم پایان نامه نمونه پایان نامه ارشد حسابداری نمونه پایان نامه حسابداری نمونه پایان نامه مالی نمونه پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی نمونه پایان نامه مدیریت دولتی نمونه پایان نامه مدیریت مالی نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی نمونه پرسشنامه نمونه پروپوزال نمونه پروپوزال حسابداری نمونه پروپوزال مالی نمونه پروپوزال مدیریت دولتی نمونه پروپوزال مدیریت مالی پایان نامه ارشد حسابداری پایان نامه ارشد مدیریت مالی پایان نامه حسابداری پایان نامه رشته حسابداری پایان نامه روانشناسی پایان نامه مالی پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی پایان نامه مدیریت دولتی پایان نامه مدیریت مالی پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی پایگاه اطلاعات علمی ایران پرسشنامه پرسشنامه بازاریابی پرسشنامه مدیریت بازاریابی پرسشنامه مدیریت دولتی پروپوزال پروپوزال آماده مدیریت دولتی پروپوزال ارشد مدیریت دولتی پروپوزال حسابداری پروپوزال روش تحقیق مدیریت دولتی پروپوزال مالی پروپوزال مدیریت دولتی پروپوزال مدیریت مالی پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت دولتی پروژه برق
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
یکی از بخش‏های مهم تحقیق، بخش مربوط به پیشینه و ادبیات تحقیق است؛ یعنی یکی از کارهای ضروری در هر پژوهشی، مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق است؛ زیرا سرچشمه علوم را می‌توان در پیشینه آن‌ها کاوش کرد (دمپی یر، 2006، 1).
جان دیوئی اعتقاد دارد مطالعه منابع، به محقق کمک می‏کند تا بینش عمیقی نسبت به جنبه‏های مختلف موضوع تحقیق پیدا کند. مطالعه منابع، باید هم از منابعی باشد که به طور مستقیم، در رابطه با موضوع تحقیق می‏باشند و هم از منابعی باشند که به صورت غیرمستقیم با آن موضوع، ارتباط دارند (دلاور، 1375، 182). یک پژوهش‌گر، قبل از انجام تحقیق و بعد از انتخاب موضوع و تدوین عنوان و قبل از نگارش طرح تحقیق، نیاز دارد که با مراجعه به مدارک و اسناد، پیرامون موضوع و مسئله‏ای که برای تحقیق انتخاب کرده است، آگاهی خود را گسترش دهد؛ تا بتواند در پرتو اطلاعات به دست آمده، مسئله تحقیق و متغیر‏های خود را دوباره تعریف و معین کند و کرانه‏های آن‌ها را مشخص سازد. از آن جا که نمی‏توان اهمیت مرجع‏ها را قبل از مطالعه تمام آن‌ها در بررسی پیشینه تعیین کرد، یادداشت برداری، باید به اختصار صورت گیرد و اگر لازم است درباره منبعی بیشتر نوشته شود، از عبارات و علامات اختصاری استفاده می‏شود. نقل قول باید با تأمل صورت گیرد و بیشتر برای مقاصد تشریحی و نه استنادی، به کار رود.

آخرین بروزرسانی در جمعه, 12 خرداد 1396 01:47

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 50
پایگاه اطلاعات علمی ایران

مقدمه
مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از كشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند. بویژه در كشورهای در حال توسعه كه شكل های دیگر توسعه اقتصادی مثل تولید یا استخراج منابع طبیعی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست، یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارد. به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود. بنابراین تردیدی نیست كه همه كشورهای جهان تلاش می كنند تا در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برآمده و سهم بیشتری از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی این صنعت خدماتی در كشور خود داشته باشند.
صنعت گردشگری امروز در اغلب كشورهای جهان، به ویژه جهان سوم، كلید اقتصادی به شمار می رود تا جای که در كشورها گردشگری بیش از سایر برنامه های توسعه در اولویت قرار گرفته است. و تلاش می شود كه عواملی را كه در گسترش و رونق صنعت گردشگری مؤثرند شناسایی شوند. طرفداران صنعت جهانگردی بر این باوردند كه این صنعت می تواند تنشهای سیاسی را كاهش دهد و برای صلح جهانی عامل تعدیل كنده به حساب آ ید. در حالی که مرزهای خارجی كشورها كم رنگ می شود. پدیده ای به نام «دهكده جهانی» معنا و مفهوم پیدا می كند و بدین گونه دنیا روز به روز كوچكتر و افراد به هم نزدیكتر و صمیمی تر می شوند. در كشور ما كه عنایت به درآمدهای غیرنفتی از سیاستهای اقتصادی دولت محسوب می شود.

آخرین بروزرسانی در پنج شنبه, 09 شهریور 1396 14:16

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 95
پایگاه اطلاعات علمی ایران

2-1 بخش اول: "تبلیغات"
2-1-1 تعریف تبلیغات
در منابع مختلف با توجه به نوع فعالیت، نوع مخاطب و اهداف گوناگون شركت‌ها، سازمان‌ها و افراد، تعاریف بسیاری از سوی متخصصان ذكر شده است. تعاریف موجود در كتاب‌های عربی تحت عنوان «الاعلان» و در كتاب‌های انگلیسی تحت عنوان «Advertising» آمده است. كتب لغت فارسی نیز تبلیغ را رساندن پیغام یا خبر و همچنین امری را به دیگران شناساندن، امری را خوب یا بد وانمود كردن و چیزی را زیاده از حد جلوه دادن تفسیر كرده‌اند. (اربابی، 1350، 18)
تبلیغ از نظر لغوی به معنای رسانندگی است و مبلغ "رساننده‌ی پیام‌ها و آموزه‌های ویژه‌ی تبلیغی" است. (زورق، 1368، 39)
فرهنگ و بستر تبلیغات را این‌گونه تعریف كرده است:
«تلاش برای ارائه‌ی آموزه‌ها،ایده‌ها، دلایل، شواهد یا ادعاها از طریق وسایل ارتباط جمعی برای تقویت هدفی یا مبارزه با ضد آن هدف می‌باشد.»
در منابع مختلف تعاریف دیگری از تبلیغات ارائه شده است که در ذیل می آید :

آخرین بروزرسانی در پنج شنبه, 09 شهریور 1396 14:15

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 120
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
بر اساس فرضیه بازار كارا روند و الگوی خاصی در بازدهی اوراق بهادار وجود ندارد و رفتار قیمت ها تصادفی و غیر قابل پیش بینی است و عملكرد پرتفوی مستقل از گذشته آن می باشد. لیكن مطالعات متعدد اخیر نشان داده اند كه در افق زمانی میان مدت (3-12 ماه) در بازده سهام مومنتوم وجود دارد، یعنی عملكرد مطلوب برندگان گذشته و عملكرد ضعیف بازندگان گذشته در این بازه زمانی استمرار می یابد.
جیگادیش و تیتمن (1993) اثبات كردند استراتژی كه مبادرت به خرید سهام برنده گذشته و فروش سهام بازنده قبلی می نماید تقریباً بازده اضافی ماهانه یك درصد در طی 6 ماه بعدی ایجاد می نماید. پس از ایشان محقیقین دیگری از جمله كونراد و كول (1998)، ماركوویتز و گرینبلات ، (1999)راون هورست (1998)، دوگز و مكنایت (2005) و... به اثبات سودمندی استراتژی مومنتوم در بازار سهام ایالات متحده آمریكا و اروپا پرداخته اند.

آخرین بروزرسانی در پنج شنبه, 09 شهریور 1396 14:22

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 75
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
افزایش رفاه اقتصادی و اجتماعی نیازمند تخصیص بهینه منابع و تخصیص بهینه منابع خود نیازمند در دسترس بودن اطلاعات مناسب برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است.از این منظر وبنابر چارچوب‌های مفهومی که در دهه‌های اخیر توسط مراجع تدوین‌کننده استانداردها و مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی تبیین شده، هدف اصلی حسابداری و گزارشگری مالی عبارت از ارائه (تهیه و افشای) اطلاعات سودمند برای تصمیم‌گیری اقتصادی توسط استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی است (هیات تدوین استانداردهای حسابداری مالی، 1978).
در این فصل ابتدا در مورد مبانی نظری کیفیت افشای شرکتی و نقدشوندگی سهام به طور جداگانه بحث خواهد شد و سپس به ارتباط بین این دو متغیر پرداخته می‌شود. در پایان، تحقیقات صورت پذیرفته در خارج و داخل کشور که مرتبط با موضوع تحقیق می‌باشند، ارائه می‌گردد.

آخرین بروزرسانی در یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 01:51

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 65
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
مطالعاتی كه در زمینه رفتار مالی سرمایه گذاران صورت گرفته و در آن به بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی سرمایه گذارها بر قیمت سهام پرداخته شده آشكار می كند كه برخی الگوهای قابل پیش بینی در بازار سهام وجود دارد. معمولاً سرمایه گذارها مایلند سهامی را بخرند كه قیمت آن پایین تر از ارزش واقعی است و برعكس تمایل دارند سهامی را بفروشند كه قیمت كنونی آن از ارزش واقعی آن بیشتر است و در بازاری كه تعداد زیادی سرمایه گذار در آن وجود دارد هر وضعیتی جز كارایی می تواند حاكم باشد. پل كروگمن استاد اقتصاد دانشگاه ام آی تی معتقد است رفتار سرمایه گذارها باعث عدم كارایی بازارها می شود. بنابراین قیمت سهام حاصل اطلاعات موجود در بازار نیست و همواره از رفتار سودطلبانه سرمایه گذارها تاثیر می پذیرد. در این فصل، پژوهشگر ادبیات تحقیق خود را در قالب بخش های زیر تدوین کرده است:
بخش اول: فرضیه بازار کارا و انواع کارآیی بازار
بخش دوم: مالی رفتاری و رفتار بازدهی سهام
بخش سوم: پدیده تلاطم و شیوه های اندازه گیری تلاطم
بخش چهارم : پیشینه تحقیق

آخرین بروزرسانی در یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 01:11

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 50
پایگاه اطلاعات علمی ایران

2-1- مقدمه:
مطالب این بخش تحت سه عنوان كلی مطرح می‌شود:
1) فرهنگ سازمانی: تعریف فرهنگ- مفهوم و تعریف سازمان- تعریف فرهنگ سازمانی- اهمیت فرهنگ سازمانی- سطوح فرهنگ سازمانی- الگوی وظایف فرهنگ سازمانی- انواع فرهنگ سازمانی- فرهنگ حاكم و خرده‌فرهنگ‌ها- الگوهای اساسی تشریح فرهنگ سازمانی- فرهنگ و خلاقیت
2) سبك‌های رهبری: تعاریف رهبری- تفاوت رهبری و مدیریت- شایستگی‌های رهبری- مكاتب رهبری
3) خلاقیت: تعریف خلاقیت- تفاوت خلاقیت و نوآوری- نظریه‌های خلاقیت- فرآیند خلاقیت- عوامل توسعه خلاقیت- فنون خلاقیت- موانع خلاقیت- ویژگی‌های افراد خلاق- عوامل مؤثر بر خلاقیت سازمانی- نقش مدیریت در خلاقیت

آخرین بروزرسانی در یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 01:13

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 92
پایگاه اطلاعات علمی ایران

مقدمه

موضوع معنویت، دل مشغولی همیشگی انسان است. هر چند پس از انقلاب های علمی و صنعتی در غرب، گستره نفوذ دین و معنویت رو به كاهش گذاشت، تا جائی كه تصور می شد دین به كلی رو به زوال است، اما در سالیان اخیر محرز شده است كه دین و معنویت هر دو مورد توجه مجدد جوامع قرار گرفته اند. اینک ابراز علاقه به دین در عموم كشورهای اسلامی از جمله كشورهای خاورمیانه، آفریقا و همچنین، خاور دور مانند مالزی و سایر نقاط جهان چنان واضح است كه از آن به بیداری اسلامی یاد می شود. مردم كشورهای مسیحی نیز كه ده ها سال سردمداران الحاد و بی دینی در جهان بوده اند، در سالیان اخیر دوباره گرایش قابل ملاحظه ای به دین و معنویت نشان می دهند. حتی در جوامعی مانند آمریكا نوعی تشنگی نسبت به امور معنوی از جمله دین می شود. مسائلی از قبیل بی معنا شدن زندگی، احساس خلاء اخلاقی، اسارت بشر در دست تكنولوژی، تماس غرب با مذاهب مشرق زمین، آگاهی روز افزون انسان معاصر به دین و معنویت در این امر دخیل بوده است. هر روزه بر تعداد یافته های پژوهشی در زمینه های مختلف علمی به ویژه پزشكی، روان شناسی و جامعه شناسی كه با گزاره های دینی همسو هستند یا لااقل تناقضی با دین ندارند، افزوده می شود. این یافته ها كه در سه دهه قبل اندك بودند، در سال های اخیر با یك شتاب ناگهانی در حال افزایش هستند. به طور مثال، در خصوص ارتباط بین دین و سلامتی چیزی حدود 200 پژوهش پس از نیمه اول قرن بیستم وجود داشت كه در دهه آخر این قرن، ناگهان به بیش از 5000 پژوهش مؤید ارتباط مثبت دین و سلامتی بالغ گردید و امروز با سرعت بیشتری در حال افزایش است، به نحوی كه شاید بتوان از آن به یك «نهضت علمی» تعبیر كرد (كینگ ، 1999، ترجمه شجاعی،1383).

آخرین بروزرسانی در پنج شنبه, 28 ارديبهشت 1396 02:26

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 45
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
در اقتصاد مبنی بر بازار قیمت حاصل تعامل مستقیم میان عرضه و تقاضا می باشد. قیمتها علائمی در اقتصاد مبتنی بر بازار می باشند. که منابع اقتصادی را به بهترین کارکرد اقتصادی راهنمایی می کنند. انواع بازارهای موجود در اقتصاد را می توان بدینگونه تقسیم کرد.
الف) بازار محصولات ( بازار کالاهای ساخته شده و خدمات)
ب) بازار عوامل تولید(نیروی کار و سرمایه)
بازار سرمایه به بخشهای مختلفی تقسیم می شود که بازار مالی یکی از مهمترین بخشهای آن محسوب می شود. در این بازار تبادل میان دارایی مالی و بازار وجود دارد و بدین واسطه قیمت دارایی تعیین می شود.
در این بخش پس از تشریح مفاهیم اصلی بازارهای مالی، مبانی نظری، پیشینه و سوابق هر یک از مدلها، تشریح ونحوه محاسبه متغیرها و سیر تکامل مدل قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای مورد بررسی، تشریح شده است.

آخرین بروزرسانی در دوشنبه, 25 ارديبهشت 1396 02:20

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 62
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
تحقیق حاضر می کوشد تا عوامل عمده تاثیرگذار بر دقت پیش بینی سود را مورد بررسی قرار دهد. سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی، سود را به عنوان یكی از معیارهای اصلی ارزیابی شركت ها تلقی نموده و تمایل به اندازه گیری میزان سودآوری آینده شركت دارند تا نسبت به نگهداری یا فروش سهام خود تصمیم گیری كنند؛ بدین ترتیب با پیش بینی سود،نسبت به وضعیت یك شركت قضاوت می نمایند. پیش بینی های سود هر سهم در سرمایه گذاری ها از اهمیت ویژهای برخوردار است.اهمیت این پیش بینی به میزان انحرافی بستگی دارد كه با واقعیت دارد.هر چه میزان این انحراف كمتر باشد، پیش بینی از دقت بیشتری برخوردار است. در ادامه فصل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مربوط به عوامل عمده تاثیر گذار بر دقت پیش بینی سود به تفضیل بیان گردیده است.

آخرین بروزرسانی در دوشنبه, 02 بهمن 1396 21:35

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل PDF
  • تعداد صفحات 65
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
محیط فعالیت شرکتها به سرعت در حال رشد و بسیار رقابتی است و شرکتها برای ادامه حیات، مجبور به رقابت با عوامل متعددی در سطح ملی و بین المللی و گسترش فعالیت های خود از طریق سرمایه گذاری های جدید می باشند. شرکت ه برای سرمایه گذاری احتیاج به منابع مالی، اما منابع مالی و نحوه استفاده از آنها باید به خوبی تعیین شود تا شرکت بتواند سودآور باشد و این وظیفه مدیر مالی است که منابع تامین و نحوه ی استفاده از آنها را تعیین کند. (راس و همکاران1381 ،1)
به طور کلی منابع تامین مالی شرکت ها بر اساس سیاست های تامین مالی آن ها، به دو بخش "منابع مالی درونی" و"منابع مالی بیرونی" شرکت تقسیم می شود. در منایع مالی درونی، شرکت از محل سود کسب شده اقدام به تامین مالی می کند، یعنی به جای تقسیم سود بین سهامدارام، سود را در فعالیت های عمدتا عملیاتی شرکت، برای کسب بازده ی بیشتر بکار کی گیرد و در منابع مالی بیرونی، از محل بدهی و انتشار سهام، اقدام به تامین مالی می کند.
برای سالیان متمادی در گذشته، اقتصاددانان فرض می کردند که تمامی گروه های مربوط به یک شرکت سهامی برای یک هدف مشترک فعالیت می کنند. اما در 30سال گذشته مواردی بسیاری از تضاد منافع بین گروه ها و چگونگی مواجهه شرکت ها با این گونه تضادها توسط اقتصاددانان مطرح شده است. این موارد به طور کلی، تحت عنوان"تئوری نمایندگی" در حسابداری مدیریت بیان می شود.

آخرین بروزرسانی در شنبه, 23 ارديبهشت 1396 01:28

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 60
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
ایجاد ارزش و افزایش ثروت سهامداران در بلند مدت از جمله مهمترین اهداف شرکت ها به شمار می رود و افزایش ثروت سهامداران می تواند از طریق تقسیم سود و افزایش قیمت سهام باشد. از آنجا که سود نقدی معمولی ترین و عمومی ترین نوع بازده از طرف شرکت به سهامداران می باشد، سود نقدی به عنوان یکی از متغیرهای اساسی هم برای سرمایه گذاران و هم برای مدیران از اهمیت خاصی برخوردار است. شرکت ها در توزیع سود نقدی خود به طور یکسان عمل نمی نمایند، در این راه سیاست های متفاوتی اتخاذ می نمایند این سیاست ها می توانند متغیر باشند، از پرداخت حداقل سود نقدی مقرر در قانون تا پرداخت تمام عایدات شرکت به عنوان سود نقدی را در بر می گیرد. با توجه به این که افزایش ثروت تنها در نتیجه عملکرد مطلوب واحد تجاری است، ارزشیابی واحد تجاری برای مالکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای ارزیابی عملکرد تا کنون معیارهای مختلفی ارائه شده است که از میان آن ها می توان به ارزش افزوده اقتصادی ، ارزش افزوده بازار ، جریان نقدی عملیاتی ، بازده حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی ها اشاره کرد.

آخرین بروزرسانی در جمعه, 22 ارديبهشت 1396 02:04

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 75
پایگاه اطلاعات علمی ایران

1-2 مقدمه
یکی از مواردی که می‌تواند بقای بانک ‌ها را تضمین کند، مشتری مداری و توجه به رضایت مشتری است. ارتقای سطح رضایتمندی مشتری، باعث ارتقای میزان سودآوری و افزایش سهم بانک ها در بازار رقابت خواهد شد. البته رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و بانک ها نباید به رضایتمندی مشتریانشان دلخوش کنند، آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند.
به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل می شود که در نتیجه، سهم بازار و سودآوری بانک ها افزایش می یابد. در این فصل ابتدا مطالبی را در مورد بانکداری در ایران، تعریف بانک، نحوه فعالیت بانکها، تجزیه و تحلیل صورت های مالی و نحوه محاسبه آنها پرداخته و سپس موضوع ارزیابی کیفیت خدمات را مطرح می نماییم و در ادامه به تعریف وفاداری مشتری و سنجش رضایت مشتریان می پردازیم.

آخرین بروزرسانی در پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1396 23:50

اطلاعات فایل

  • فرمت فایل DOC
  • تعداد صفحات 55

بیشتر...

صفحه3 از5

آموزش

  1. مقالات آموزشی
  2. اخبار سایت
« May 2019 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31