چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی ، رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی و جنبه های داخلی (رضایتمندی کارکنان) و جنبه های خارجی (کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان) عملکرد سازمانی است.
تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات تحقیق علی است. در این مطالعه با استفاده از روش تحقیق میدانی و به کار گیری پرسشنامه استاندارد شده جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است .جامعه آماری ، کارکنان بانک رفاه در شهر اراک و شهروندانی (مشتریان) می باشد که از خدمات این بانک استفاده می کنند. برای انجام تحقیق از دو نمونه (کارکنان و مشتریان) هر یک با حجم 150 پرسشنامه استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری و اساتید بازاریابی تایید شده است. پردازش داده ها از طریق نرم افزار لیزرل انجام شده است.
یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی،بازارگرایی و عملکرد سازمانی است. همچنین تعهد سازمانی داری تاثیر مثبت بر رفتار شهروندی سازمانی است.
واژگان کلیدی: بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، بازارگرایی، عملکرد سازمانی
- فهرست مطالب مقاله بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمان های خدماتی
- مقدمه
- بیان مساله
- اهداف تحقیق
- اهمیت تحقیق
- مروری بر ادبیات تحقیق
- مدل مفهومی تحقیق
- فرضیات تحقیق
- روش تحقیق
- جامعه آماری و روش نمونه گیری
- ابزار گرد آوری اطلاعات
- روایی و پایایی
- تجزیه و تحلیل داده ها
- نمودار ضرايب مسير
- آزمون های نیکویی برازش
- خلاصه نتایج مدل ساختاری
- جمع بندي و ملاحظات
- ملاحظات
- دلایل رد فرضایت ششم و نهم
- محدودیت های تحقیق
دانلود:

دانلود مقاله بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمان های خدماتی
امتیاز مورد نیاز

3

سه شنبه, 25 آبان 1395 18:04

294.87 KB

3