- فهرست مطالب پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی
چکیده
فصل اول کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
1-2-طرح مسأله
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق
1-4-اهداف تحقیق
1-5-سؤال تحقیق
1-6-فرضیه های تحقیق
1-7-روش انجام تحقیق
1-8- قلمرو زمانی و مكانی تحقیق
1-9- محدودیتهای تحقیق
1-10- ابزار گردآوری اطلاعات
1-11-تعریف مفاهیم
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1-مروری بر تحقیقات انجام شده
2-2- مفاهیم مرتبط با موضوع تحقیق
2-2-1-فرهنگ
2-2-2-برنامه ریزی فرهنگی
2-2-3-الگوهای سیاستگذاری فرهنگی در ایران
2-2-3-1-یكسان سازی فرهنگی
2-2-3-2-تكثرگرایی فرهنگی
2-2-3-3-وحدت در تكثرفرهنگی
2-2-4-نیاز سنجی
2-2-4-1-نیاز و نیازسنجی فرهنگی
2-2-4-2- سطوح نیاز سنجی
2-2-4-3-فرایند نیاز سنجی
2-2-4-4-اهداف نیاز سنجی
2-2-4-5-انواع نیاز سنجی
2-2-4-6-ضرورت و اهمیت نیاز سنجی
2-2-4-7-جایگاه نیاز سنجی
2-2-4-8-الگوها و مدلهای نیازسنجی
مقدمه
2-3-1-مبانی مفهومی و نظری نظام آموزش و پرورش
2-3-1-1-دیدگاه کارکردگرائی
2-3-1-2-دیدگاه انتقادی
نظریه پردازان پارادایم انتقادی آموزش و پرورش
2-3-1-2-1-برنشتین قالبهای زبانی
2-3-1-2-2-ایلیچ برنامه پنهان
2-3-1-2-3-بوردیو بازتولید فرهنگی
2-3-2-مروری بر مفاهیم مرتبط با نظام آموزش و پرورش
2-3-2-1-معنای فرهنگ مدرسه
2-3-2-2-طبقه اجتماعی و آموزش
الف - هزینه تحصیل
ب - انتظارات والدین
پ - زمینه فرهنگی
ت- مشکلات زبانی
ث- نگرش معلمان
ج - آزمون هوش و روشهای تربیتی
برابری فرصتهای آموزشی
2-3-3-مبانی مفهومی و نظری "نیاز"
مقدمه
2-3-3-1-سلسله مراتب نیازهای مازلو
نظریات لین(Lin)
2-3-3-2-نظریه هنری ماری
2-3-3-3-نظریه کرونباخ
2-3-4-کاربرد نظریه سرمایه فرهنگی برای شناخت نیازهای فرهنگی
مقدمه
2-3-4-1-سرمایهی فرهنگی
2-3-4-2-سرمایهیِ فرهنگی از نظر پییر بوردیو
2-3-4-3-سرمایه فرهنگی از نظر دی ماجیو
2-3-4-4-سرمایه فرهنگی از نظر اریکسون
2-3-5-چارچوب نظری
2-3-6-مدل مفهومی
فصل سوم روش شناسی تحقیق
|مقدمه
3-1-روش تحقیق
3-2- سطح مشاهده (واحد تحلیل)
3-3 جامعه آماری
3-4 نمونه آماری
3-5 روش نمونه گیری
3-6 ابزار اندازهگیری
3-7 آزمون مقدماتی پرسشنامه
3-8-مقیاسسازی
3-9-شاخص سازی
3-10- داده آمایی
3-11- هم جهت سازی گویه ها
3-12- پردازش داده های گمشده
3-13 تعریف نظری و عملیاتی كردن مفاهیم
3-14 چگونگی سنجش
3-15 روایی و اعتبار
3-16-روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
بخش اول ویژگیهای اقتصادی اجتماعی پاسخگویان
1-1-4 سن پاسخگویان
2-1-4 سطح تحصیلات پاسخگویان
3-1-4 رشته تحصیلی پاسخگویان
4-1-4 نوع مدرسه پاسخگویان
5-1-4 شغل پدر پاسخگویان
6-1-4 شغل مادر پاسخگویان
7-1-4 تحصیلات پدر پاسخگویان
8-1-4 تحصیلات مادر پاسخگویان
9-1-4 درآمد تقریبی خانواده دانشآموز
10-1-4 مالکیت منزل مسکونی دانشآموز
11-1-4 داشتن اتومبیل
12-1-4 پایگاه اجتماعی- اقتصادی
بخش دوم یافته های توصیفی
1-2-4. میزان اهمیت و عملکرد فعالیتهای فرهنگی در بین دانش آموزان
2-2-4. میزان اهمیت و عملکرد فعالیتهای هنری در بین دانش آموزان
3-2-4. میزان اهمیت و عملکرد فعالیتهای تفریحی در بین دانش آموزان
4-2-4. میزان اهمیت و عملکرد فعالیتهای آموزشی در بین دانش آموزان
5-2-4 – ارزش بیرونی برای نقش تحصیلی
6–2 – 4 – ارزش درونی برای نقش تحصیلی
7– 2 – 4 – تسلط به فرهنگ مدرسه
8– 2 – 4 – اضطراب در مدرسه
9–2 – 4 – مقتضیات نقش تحصیلی
بخش سوم آمار استنباطی
3-4-آزمون فرضیات تحقیق
فرضیه 1) بین نوع مدرسه دانش آموزان و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فرضیه 2) بین سطح تحصیلات دانش آموزان و نیازهای فرهنگی، رابطه وجود دارد.
فرضیه 3) بین رشته تحصیلی افراد نمونه و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فرضیه 4) بین سن دانش آموزان و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فرضیه 5) بین پایگاه اقتصادی و اجتماعی دانش آموزان و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فرضیه 6) بین شغل والدین دانش آموزان و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فرضیه 7) بین تحصیلات والدین دانش آموزان و نیازهای فرهنگی آنها رابطه وجود دارد.
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق
5-1-مقدمه
5-2-نتایج توصیفی
5-3- نتایج استنباطی
5-4-پیشنهادات تحقیق
5-5-پیشنهادات تحقیق برای محققان آتی
5-6- پیشنهادها و راهكارها از نگاه پژوهشگر
- منابع