بررسی پیشینه، یک توالی نقل قول نیست؛ بلکه تلفیق مطالب بررسی شده و تفسیر پژوهشگر از دانش موجود درباره مسئله است (بازرگان و دیگران، 1384، 66-62).
در این فصل ابتدا مفهوم فرهنگ و انواع آن مطرح گرديده است سپس نظريه و تحقيق آقاي هافستد در خصوص فرهنگ در قالب ابعاد چهار گانه آن از حيث تاثيرات هنجارهاي عمومي، خانواده، مدرسه و محيط كاري و نقش دولت و عقايد و مذهب مطرح گرديده است. در ادامه ساير مدلهاي مطرح در خصوص نقش فرهنگ تشريح مي شود.
- فهرست مطالب ادبيات تحقيق فرهنگ
- مقدمه
- فرهنگ چیست؟
- تفسیر فرهنگ
- انواع فرهنگ
- فرهنگ انعطاف پذیر
- فرهنگ مأموریتی
- فرهنگ مشاركتی
- فرهنگ مبتنی بر تداوم
- نظریه و تحقیق هافستد در خصوص فرهنگ
- فرهنگ به عنوان یك برنامه ریزی ذهنی
- سمبل ها، قهرمان ها، عقاید مذهبی و ارزش ها
- لایه های فرهنگ
- تفاوت های فرهنگی براساس سرزمین، مذهب، جنس، نسل وسطح فرهنگ
- ابعاد مد نظر هافستد برای مطالعه فرهنگ
- فاصله قدرت
- تفاوت های فاصله قدرت در درون كشورها: طبقه اجتماعی، سطح تحصیلات و شغل
- تفاوت فاصله قدرت در میان كشورها: ریشه های خانوادگی
- فاصله قدرت در مدرسه
- فاصله قدرت در محیط كار
- فاصله قدرت و دولت
- فاصله قدرت و عقاید
- فردگرایی/ جمع گرایی در جامعه
- فردگرایی و جمع گرایی در ارتباط با شغل
- فردگرایی و جمع گرایی در خانواده
- فردگرایی و جمع گرایی در مدرسه
- فردگرایی و جمع گرایی در محیط كار
- فردگرایی، جمع گرایی وعقاید
- مدل مك- كینون
- ابعاد ارزشهای فرهنگی از دیدگاه ترنر وترامپنرز
- توجه به وضعیت اكتسابی در برابر توجه به وضعیت انتسابی




