نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج :
پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش ، در سال 1680 توسط چلادوری و صالح بر اساس مدل چند بعدی رهبری در ورزش ( چلادوری و صالح 1978 ) برای بررسی و مطالعه سبک رهبری مربیان در موقعیت های ورزشی تهیه شده است . این ابزار در قالب 40 سئوال ، سبک رهبری مربیان در 5 بعد رفتاری ارزیابی می کرد .
رفتار آموزش و تمرین : رفتار مربی به منظور بهبود عمل کرد ورزشکاران با تاکید بر تمرین سخت و شدید ، آموزش مهارت ها ، تکنیک ها و تاکتیک ها سئوال های 13 – 1 این بعد را می سنجند .
رفتار آمرانه : رفتار مربی با ویژگی تصمیم گیری مستقل و اعمال قدرت شخصی سئوال های 18 – 14 این بعد را اندازه گیری می کند .
رفتار دموکراتیک : رفتاری که مربی به ورزشکاران اجازه بیشتری در تصمیم گیری برای اهداف تیم ، روش های تمرین و به کارگیری تاکتیک ها و استراتژی های بازی می دهد سئوال های 27 – 19 این بعد را می سنجد .
رفتار حمایت اجتماعی : رفتار مربی با ویژگی نگران بودن دو مورد رفاه و آسایش تک تک ورزشکاران ، ایجاد جو گروهی مثبت و روابط گرم بین اعضای تیم سئوال های 35 – 28 این بعد را اندازه گیری می کند .
رفتار بازخورد مثبت : رفتاری که مربی ورزشکاران را به واسطه عمل کرد خوب مورد تشویق و تمرین و پاداش قرار می دهد سئوال های 40 – 36 این بعد را می سنجد .
پاسخ ها بر اساس مقیاس 5 ارزشی لیکرت ، هرگز (1) ، به ندرت (2) ، گاه گاهی (3) ، اغلب (4) و همیشه (5) ارزش گذاری می شوند .